Sunday, December 30, 2018

265 Бјелопавлићима


265 Бјелопавлићима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима, старјешинама и свијема Бјелопавлићима поздрав.
Каде сам дошао између вас у Загарач и у Комане с мојом дружином, ја сам се заклео Команима и Загарчанима, ако не вратише вашу муку, што су коме узели и ако се с вама не кћеше умирит, да ћу кликоват Црногорце и Брђане на њих. И тако смо поставили главаре и кулукџије у обје кнежевине са Стефаном Лазаровићем, којијема смо наредили, ако би се нашло које братство, или друштво непокорно суду и кулуку, да ми у мах пише, да ја испуним моју заклетву и да кликујем Црногорце, зашто су ми досадиле ваше жалбе на Комане и Загарчане и на Марковљане и за то сам стоја овђен на Болач, да се ближе намјерим, ако би та потреба била. Међу тијем ево разумјех, како су речени Комани, Загарчани и Марковљани били прегнули, да се с вама умире и да подмирују, што су ви дужни, а своје да ишту, а Вело Петров с неколико Пажићах и Фручанах не ктио пристат, ни рану Андрије Хоташева синовца плаћат, него разметне свеколико и учини смутњу више, него ли је прије била.

(Несвршено)

No comments:

Post a Comment