Sunday, December 16, 2018

215 Његушима


215 Његушима

От Нас Владике Петра
Превосходитељному Њсподину Губернатору и сердару и прочим главаром и старјешинам и свијема Његушима поздрав.
Примио сам од господина капитана од циркула ово писмо, које ви шиљем да видите што ми опет изновице пише, иштући да му предам убивалце, који су праведнога солдата ћесарскога убили, оли да их и ми, како су заслужили, кастигамо. Но, ја нити знам ко је то велико и безаконо злодјејство учинио, нити могу кога у руке ћесаро-краљевске власти предати ни кастигати, него је то ваша дужност да ви те злодјеје иштете и ако буду из вашега племена да их кастигате или да их предате; ако ли не буду, онда да себе очистите и оправдате од таквога пребезаконога убијства и пролића праведне крви, јер то није мало, него превелико злочинство, за које сви можете велику муку и несрећу дочекат, ако се у вријеме не очистите.
Сувише вам и друго писмо истога господина капитана пошиљам, у које ми препоручуједаобјавимсвијемаЦрногорцимаданемајупроситнидаватђевојкеудржаву ћесарску без знања и допуштења циркуларне власти. Тога ради вам препоручујем да ово имате запазит и казат свакому у ваше племе и осталијема Црногорцима, које често виђате.
Међу тијем остајем ваш доброжелатељ и слуга
Цетиње,
октовра 11. —1828.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment