Tuesday, December 18, 2018

223 Његушима


223 Његушима

От Нас Владике Петра
Превосходитељному Господину Губернатору и Сердару Ђуру и свијема главарима у Његуше поздрав.
Ето ви шиљем писмо, које сам јучер примио од господина капитана од циркула, да видите што ми пише по заповиједи гуверна задарског поради плијена шпиљарскога и штетах и кривицах, који су плијен узели и како се гуверан на мене срди, зашто му нијесам одговорио на писмо за ове исте ствари писано, које сам и вама и свијема главарима словесно и писмено у више путах објавио, а ја му немам што одговорити, нако да мене Црногорци не хоће слушати и да ја не могу ништа чинити. Но нека буде што има бити, кад нитко главе не обрће, него сваки оставља на мене, да ја одговарам, а зли људи да чине, што хоће. Ја сам писа Бјелицама и свима главарима и кулуку за волове добротске и да од свакога племена дођу овдје по два главара из договора племенскога, да му кажу, што ћу гуверну на више поменуто писмо одговорити, но и за то главу нико обрнуо није. Рекли сте, да ћете кулук држат и зле људе ћерат, који ви пазаре ћесарске затварају и остале пакости чине, али се од тога не види ништа. Ја вас молим, да ово писмо господина капитана од циркула лијепо чујете и да га добро разумијете, пак да ми убрзо пишете, што ћу му одговорити.
Међу тијем остајем ваш доброжелатељ.

Цетиње, Нојемврија 22.
1828.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment