Monday, December 17, 2018

220 Катуњанима


220 Катуњанима

От Нас Владике Петра
Превасходитељному Господину Губернатору и прочим главаром и старјешинам и свијема Катуњанима драго поздрављење.
Ето видите колико је зла и погибије било ради звона перашкога, што украде Јоко Гиљен Кривокапић и колико је народ с тога муке и штете имао. Такођер чујете како су Убличани украли три вола из Доброте, за које су мене књиге дошле од господина капитана од циркула и ја сам умах писао Бјелицама да волове врате оли да их плате. А вама свијема Катуњанима пишем и дајем на знање, ако нећете кулук држати, како сте на посљедњи вас састанак преда мном рекли и обећали и ако нећете зле људи ћерати и кастигавати и с државом ћесарском мирно и лијепо живјети, да ћу се ја од свакога вашега посла уклонити и да ћу молит гуверан ћесаро-краљевски да мене за ваша дјела не позива, пак таде чините што ви је драго и што добијете од вашега непослуха и самовољства то ће бити ваше. Само вас молим да се договорите и да из договора дођете по два главара од кнежине да ми писмо дате, што ћу ја одговорити ћесаро-краљевском Гуверну на књигу, коју сам ви кажева и два пута писа све што у њу пише и како иште да му ја чисто одговорим не само хоће ли звоно перашко и плијен шпиљарски бити враћен и штете плаћене, него и сувише од свега, хоће ли Црногорци истинито држати мир и тишину сусједску с државом ћесарском оли неће. Но ја без вашега договора нијесам мога, нити могу ишта одговорити и то је за мене велико безпокојствије, јербо на овакве књиге ваљало би убрзо одговарати. И ако ми барем сад не одговорите, ја ћу послати од овога писма копију Гуверну, нека зна да ја нијесам крив него ви, који мене слушати не хоћете.
В прочем јесам ваш доброжелатељ
На Цетиње, нојемвра 6. — 1828.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment