Wednesday, December 19, 2018

226 Црмничанима


226 Црмничанима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свој Црмничкој Нахији драго поздрављење.
Овђена се разгласило, да су главари цеклински, онизи који су одили у Скадар, дали некијема главарима од ваше Нахије мито, а њетко говори, да им поможете на Љуботињане, а њетко говори, да моле ваше главаре, да и ваша Нахија буду што и они и да им у сваку њих потребу помогу. Ми ово никада не можемо вјеровати, да ће ни један главар у такве после, ни ваша Нахија, уложит, ни своје поштење, које имате и које сте до дневи данашњега уздржали изгубит, ни за каково благо поћ за њиховом памећу, ни за њихов хајтер у никакво непоштено дјело пристат, ни се са својом браћом клад по њиховој вољи и злосрдију, но како су се они предали и находе се у издајство својега отечества и у непоштено име, тако сада раде и друге Црногорце, да собом вуку, да се они забораве. Ви чујете, што се чини око Цариграда и у какву су миса Турци и како је сам њихов цар доша да њихове погибије са свијем царством. Ми се уздамо у Свевишњега Бога, да ће се Турци предават христијанскому цару, а не Христијани турскому. У толико веома ће ми мило бити, да ми на ову књигу одговорите, да и ја могу Црногорцима, онијема који су чули за ове гласове, изрећ вашу свакдашњу вјеру својему отечеству и коју ћете и у наприједа доказат у сваку потребу, не штедећи своје животе до посљедње капи крви за отечество и за своју слободу и за своје поштење.
1828.
ВЛАДИКА ПЕТАР






No comments:

Post a Comment