Sunday, December 23, 2018

242 Његушима


242 Његушима

От Нас Владике Петра
Превосходитељному Господину Губернатору и Сердару и прочим Главаром и Старјешинам и свијем Његушима драги поздрав.
Знам, да ви залуду пишем и пошиљам књиге, које ми често из Котора за ваше после доходе, како што су ми дошле и ове, које ви сад такођер залуду шиљем, јербо ви за то ни главу обрнути нећете, нити ја знам што мислите и како живјети хоћете, кад на књиге једнога силнога и великога Гуверна никаквога одговора не дајете и кад своје обећање испуњати не хоћете. Ја сам у толико путах писао Рајћевићима, молећи их и заклињући их да раде, како ће себе пут и приступак на пазаре отворити и да испуне оно, што су
се њихови главари у Котор писмено обећали, али ни до данас нијесу ништа испунили, а лијепо знају да без пазарах к државе ћесарске живјети не могу. Ја говорим да не само Рајћевиће, него и вас свијех и све остале Црногорце највиша срећа и корист и највише свега народа кликује и за вас свакога, да радите са сваким од државе ћесарске лијепо, мирно и поштено поступати и да се чувате с највишим опазом од сваке мале и велике зађевице, која би могла сусједски мир и тишину поколебати, но моје науке не служе ништа, али се надам да ћете се и ви и остали од својега непослуха тешко кајати.
В прочем јесам ваш доброжелатељ и слуга
Цетиње
ВЛАДИКА ПЕТАР
декембра 15. -1829.




No comments:

Post a Comment