Sunday, December 30, 2018

259 Љуботињанима и Зачиранима


259 Љуботињанима и Зачиранима

От Нас Владике Петра
Благородним главаром и старјешинам и свијема Љуботињанима и Зачиранима поздрав.
Нијесам се нада да ћете ви црковне људи бити, али с великим оскорбљенијем мојим разумјех да су Зачирани назад петнаест данах из пушаках по ноћи гађали мојега момка Стојана Боковљанина, у кулу моју код млинах на Скалу. Ја држим више од тридесет момаках, не да мене служе, него да измет чине Црногорцима, којијема и ја сваки дан измет и службу чиним; но како су Зачирани почели, ја већ не могу момке држати, ни у Црну Гору стојати, него ваља да под старост бјежим. Тога ради вас молим да питате Зачиране, нека ви кажу, што сам ја њима крив или дужан, да им платим, да праве сиромахе не бију, јер се мене чини да им нијесам ништа учинио, нако што су ме сви Цеклињани у ненавист поради Зачиранах узели, пак ето што сам од њих дочека. Али се у Бога уздам, који ме од много злотворах осветио, да ће ме и од тијех јунаках осветити, који су то јунаштво кћели учинити.
В прочем, чекајући ваш одговор, остајем ваш доброжелатељ
На Цетиње, августа 5. — 1830.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment