Wednesday, December 12, 2018

205 Цеклињанима


205  Цеклињанима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Цеклињанима драго поздрављење.
Ето ви шиљем копију од моје књиге, коју сам послао Љуботињанима; такођер шаљем и њихову књигу, да видите што ми одговарају поради вашега и њиховога посла.
Ја сам радио, кад се не могасте у прошлу неђељу састати, да се опет из договора састанете неколико људих, да нађете који начин, по којему бисте се могли умитири н прекратит зло и крвопролиће, што је међу вама и њима за несерћу и све наше земље. Но, ево по вашем и њиховоме говорењу с великом мојом жалости видим, да се не можете погодит, да суд изновице ставите. Тога ради вас молим и Богом Вседржитељем у три пута и у три хиљаде путах заклињам, да се договорите и да из договора тврду вјеру до Митрова-дне уфатите, докле видимо што ће бити од ове велике и страшне рати, која се супроћ Тураках распалила, да не останемо у вјечну несрећу и срамоту мимо осталијех народах у вријеме, кад можемо први и у више поштење од свакога осталога народа остати, ако слоге и послушанија будемо имали, јер се ја у Господа Бога Вседржитеља крепко и непоколебимо уздам, да ће се ове ствари, које су досле биле, на други начин промијенити и да ће се сваки од свакога самовољства кајати, који моје молбе и заклетве и моје науке слушати не хоће. Ово ви пишем да испуним моју дужност и на ово чекам ваш одговор, да знам што ћу Љуботињанима одговорити.
Ваш доброжелатељ.
На Цетиње
маја 17.-1828.  ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment