Thursday, December 6, 2018

189 Љуботињанима и Зачиранима


189 Љуботињанима и Зачиранима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Љуботињанима и Зачиранима поздрав.
Ето ви шиљем књигу, која ми јучер дође од Стефана Поповића, да видите што ми пише поради вашега и цеклинскога мира и да ми чисто кажете, је ли то из ваше ријечи 
писа или од своје воље, јер ја Стефану не вјерујем, који не хоће у манастир стојати, ни мене слушати, но како се вазда научио из ћелије с Добрскога Села скитати по вилајету, тако се и сад супроћ моје воље скита куд му је драго, пак и јошт вара људи и говори да га ја шиљем.
За то ви пишем да ми из договора за сваку работу пишете, зовете ли ви суд и како се и на који начин и за која зла мирит хоћете, да из ваше књиге све лијепо и чисто разумијем, јер ако ја не могу доћи тамо, али бих посла за главаре од Црнице и остале земље да дођу и да ве умире. А да могу ходити давно би доша, а не бих чека да ме Стефан Поповић зове и учи, како сам и вазда ходио и о миру радио, него сам остара више од зла и непослуха црногорскога, него ли од мојијех данах, а сувише што сам облио и ноге изгубио, те не могу већ по туђијем кућама ходит и коначит.
В прочем, чекајући убрзо ваш одговор, шиљем ви хартије, на коју ћете ми писат и остајем ваш доброжелатељ
На Цетиње, октобра 1. — 1827.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment