Tuesday, December 4, 2018

184 Цеклињанима


184 Цеклињанима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Цеклињанима драго поздрављење.
Откада сам дошао са Стањевићах да стојим на Цетиње, није било ни једне године, кад нијесам давао Добрљанима на имање по десет талијерах ћирије, зашто су ми догони- ли брашно из млинах и осталу робу с Ријеке и што ми је од потребе било. Ја и сад не могу да њихове коње на ћирију не узмем и не шиљем у моје млине, зашто су моји коњи разметнути: један на Стањевиће, други у Жупу, трећи код чобанах и два у Црницу;
немам дома него троје коњах, а да су и сви овдје, не би могли доспјети ћерајући брашно и дрва и остало, што је за потребу, не за мене него за народ, који овдје непрестано доходи, за који држим и момке и коње. Но, како сте ви у покољ с Добрљанима, тако чујем да неки пријете да ће коње добрске узимат, ако би их моји момци ћерали. И по свему, што не вјерујем, да бисте то учинили, јер не бисте Добрљанима те коње узели, него мене, ја вас молим да ми чисто кажете, могу ли ја момке моје, који су с Добрскога Села, на ћирију слободно посилат међу вама и могу ли они с миром између вас ходити, да их не тичете, оли не могу, кажите ми, молим вас, да се умијем владати.

Ваш доброжелатељ На Цетиње, сектебра 9.1827.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment