Saturday, December 8, 2018

194 Бјелопавлићима


194 Бјелопавлићима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Бјелопавлићима драго поздрављење.
Примио сам ваше писмо, из којега видим што ми одговарате на оно што сам ја вама чрез господина отца игумана Мојсеја послао, увјеравајући ме да међу вама не има земаљскога и братскога издајника и да га неће нигда бити. Дај Боже да буде тако, ја срдцем и душом желим да се нигда у србскоме народу издајника не роди. Али се добро пазите, хоће ли ово истина бити што ми пишете, јер ако се игда међу вама издајник нађе и ако га умах свиколици једногласно, како издајника и крвника земаљскога, не кастигате, ја нигда главе на вас обратити нећу. А што су пиперски главари ходили прије, пак и опет пошли у Скадар да предају себе и своју браћу Турцима, у вријеме кад се Турци находе у горе мисли, него ли су игда били откада је турско царство настало, ја се у Господа Бога нашега надам да ће се они од те предаје грдни и срамотни кајати. А нијесуу то сви Пипери криви, него њихови главари, који идуда мамеу везира несрећње и срамотне за њих дарове, не мислећи да сами себе сенџир на грло мећу, јер ако су они ради својега злога и поганога лакомства заборавили, што су њихове руке до раменах крваве од турске крви, али Турци нијесу им заборавили и неће нигда заборавити, него трпе и чекају своју згоду да и за добро зло врате, а камо ли не би за зло вратили свако зло и сваке муке задавали Брђанину и Црногорцу, кад би јакост имали, но је немају и неће је, ако Бог да, нигда имати. В прочем јесам ваш доброжелатељ
На Цетиње, декебра 9.1827.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment