Monday, December 17, 2018

221 Бјелопавлићима


221 Бјелопавлићима

От Нас Владике Петра
Преподобњејшему господину отцу архимандриту Јосифу и прочим духовним и мирским чиновником и старјешинам и свијема Бјелопавлићима драго поздрављење.
Знате, како је, о Христе брате мој, Преосвештени Господин Владика Захариј по нашему писму и препоруци и ради мојега хајтера и љубави поставио Грујицу, сина Горчина Мићова, свештеником, будући ја од болести, коју имам у ноге не могу божественују литургију служити, ни свештенике постављати. Такођер и то знате, како исти новопостављени поп Грујица самовољно узима инорију, коју острошки свештеници држе, и ја сам му писа, да се од тога прође и да причека до Водицах, зашто, по обичају и начину од наше земље, не може ни један новопостављени свештеник инорије пређе Водицах имати. Но он моје писмо није послушао, говорећи: мене није владика црногорски петраиљ дао, нити га ја слушам.
Сад разсудите, може ли он у моју епархију инорију држати, а мене за својега владику и архипастира не познавати, и је ли таквога попа у свијет, који би тако мога чинити преко правилах и преданијах светих апостол и светиј отец, што ни васељенски патријарх учинити не може, да сам на своју вољу чини што хоће, него су и патријархи сви подложени апостолским и саборним светих отец уредбам. А тај поп хоће да је виши, него ли и један патријарх, дакле је то јавни закона Божија преступник и хулитељ цркве Божије и сваке црковне уредбе и чина свештеничесткога.
Тога ради вам пишем и властију нам од Бога даноју под најжесточајшим проклеством запрештавам и говорим, да тога законопреступнога попа немате држат, ни почитоват за свештеника, нити му стиме свештеничке давати, нити га призивати, да ви он икакве после црковне оправља, него му ето петраиљ, нека иште инорију изван моје епархије, а у моју епархију не може имати никакве свештеническе власти више него остали мирски чојек. Који ли се Бјелопавлић, оли други Брђанин, или Црногорац, нађе, да тога законопреступника позове, да му иједан црковни мали, оли велики поса оправља, такви да је од Бога и од свијех светих проклет и да га сила Божја порази, а правим и послушним јесам свакога добра желатељ.
На Цетиње
нојемвра 7.-1828.   ВЛАДИКА       ПЕТАР






No comments:

Post a Comment