Wednesday, December 26, 2018

247 Његушима


247 Његушима

Превосходитељному Господину Губернатору и сердару и прочим главаром и старјешинам и свијема Његушима драги поздрав.
Знате, како ћесаро-краљевски Гуверан хоће да Жиљев кам буде минат и сломљен и како сам пређе ја вас молио и заклиња, да се не бисте нимало томе противили, него да пуштите... и свију ваља, и ви сте ми одговорили, да сметње чинити нећете. Али ево опет примих изновице једно писмо од господина владатељнога директора од бокељске провинције, у које ми по заповиједи високославнога Гуверна пише, иштући да ја мојијем писмом увјерим и осигурам речени Гуверан, да се неће ни један Црногорац противити ни икакве сметње чинити, кад они ками стану ломити. А ја то учинит не могу, него вас молим и Богом Вседржитељем заклињем, да се договорите и да сви из договора својим писмом сигурате и утврдите, да ћете с миром стојати и да никакве сметње учинит нећете, јербо то од вас зависи, а други се Црногорци противити неће, ако се ви не будете противили.
В прочем, чекајући ваш скори одговор, остајем ваш доброжелатељ
Цетиње
маја 12 -1830.  ВЛАДИКА ПЕТАР



No comments:

Post a Comment