Monday, December 3, 2018

178 Јеремији Гагићу

178  Јеремији Гагићу

 (Фрагмент о Његошу)
... Ја жељах прејемника мојега након себе оставит науками просвјешчена, којих ја нијесам имао, али к мојеј великој жалости не имах у тому среће. Ваља да је у судбоју опредјељено што би вазда у Црну Гору верху духовних и верху мирских сљепота царствовала. Има јошт синовацах у мене, а особљиво један који је стојао годишче и по данах код јеромонаха Јосифа Троповића на Топлу. Зна нешто читати, види се пријатне физиономије и добре нарави, но ево моје жалости што нијесам у состојаније да га пошљем и содержим у које училишче у Русији и што не смијем ову милост и височајшаго двора просити. Знам да за науку треба млађи, но како сам ја остарао, не би млађи приспјео годишчима за млого времена да будет мојим прејемником. А Бог зна хоћу ли ја и ово писменце свершит у животу...
Цетиње,

Генверја 20. дња, 1827. Года



No comments:

Post a Comment