Monday, December 3, 2018

180 Ријечкој Нахији


180 Ријечкој Нахији

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свој Ријечкој Нахији поздрав.
Дајем ви на знање, како сам примио писмо од господина капитана од циркула, у које ми пише, да се објавила куга у Елбасан и Горњу Албанију и да се све раширује на ближе, но ако се Црногорци не оставе, да не улазе у турску земљу и ако се не узчувају, да ће он поставит кордун и страже, да нитко не може у ћесареву државу уљест не само животима, ма ни ничесове трговине не унијет.
Ја знам, како ћете послушат ви и остализи, али ја испуњам моју дужност, да послије не реку знавали нијесу, ако их трговину не приме, или преко кордуна ухвате.
Ја ћу ви и ово препоручит, вама господи главарима, да пропитујете често, што се говори за ону злосретњу болест, примиче ли се држави скадарској, или се умножава, или умањива да ми дате на знање, да узмемо мјере и сачувамо наша здравља. Чекајући од вас одговор, ја умијем и ја одговорит господину капитану од циркула, што се чује.
В прочем остајем ваш доброжелатељ
ВЛАДИКА ПЕТАР
Цетиње,
25. јунија 1827.



No comments:

Post a Comment