Sunday, December 23, 2018

245 Рајћевићима


245 Рајћевићима

Превосходитељному Господину Губернатору и прочим Главаром и Старјешинам и свијема Рајћевићима мир и здравије од Бога.
Не чудим се ја, што моја писма и моје књиге и наредбе народ слушати не хоће, јербо знам да послуха није ђе самовољство царствује, како што је оно сад у Црну Гору за општу свега народа несрећу, него ово вам говорим, кад ви ни главе обратит не хоћете за одговорити на писма, која мене од високославнога Ц. К. Гуверна за ваше после долазе, нијесам ни ја дужан за ваша дјела труд и главобољу трпјети, за које се ви, ни ваши главари потрудит не хоћете, да пристојне одговоре дајете, како сам ја вас сваки пут молио и заклиња. За то ви, дакле, пишем и дајем на знање, да сам ја данас писа вишепоменутоме Гуверну, молећи га, да мене за ваше после не позива, него ето Гуверан, а ето, ви, драго ви за себе одговарати, оли не одговарати - то остаје у вашу вољу, а ја већ не могу ни о својему старому и болестному животу радити, камо ли за црногорско самовољство вазда одговарати, које ми више јада и муке задаје, него ли моја старост и све моје болести, што имам у себе. Један Свемогући неба и земљи Творац може вас и остале Црногорце научити, да се љевше и боље посад владате, него ли сте се досад владали, - којему вас и свијех препоручујем и остајем ваш и свега народа доброжелатељ
Цетиње
марта 12. - 1830.      ВЛАДИКА       ПЕТАР




No comments:

Post a Comment