Friday, November 30, 2018

173 Његушима



173 Његушима

От Нас Владике Петра
Благородној господи кнезу Раду и прочим главаром и старјешинам и свијема Његушима поздрав.
Дајем ви на знање како сам примио писмо од господина капитана од циркула, у које ми пише да ц. к. трибунал хотио је послат комисију крвну да види ране и су чим су били заклани три сина Станка Бећира, но да су прије но је дошла комисија Његуши понијели све троје ђеце заклате на Његуше.
Како од Бећирах није нитко доходио да за ово у нашу канцеларију буде испитан, тако се и не зна, но по чујењу, да су заклати, а на које мјесто и на које мјесто и у тијело ударене и су чим, ја не знам.
Али господин капитан од циркула познаје нашу уредбу, моли ме да пошаљем у Котор Станка Бећира су неколико главарах његушкијех, који су видјели дјецу заклату и да кажу и ране и с којијем оружјем јесу умртвјена више поменута ђеца. Но и ви, кнеже Раде и остали главари, совјетујте Станка и оне, који су видјели ране ђеци, да пођу и сједоци, а и ти са шњима, да кажете како је, а брез ичесове бојазни; и одговорите ми на ово моје писмо.

В прочем остајем ваш доброжелатељ На Цетиње, 17. маја 1826.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment