Sunday, November 4, 2018

126 Граховљанима, Бањанима и Рудињанима



126 Граховљанима, Бањанима и Рудињанима

От Нас Владике Петра
Чеснијема свештеницима и свијема главарима од Грахова, Бањанах и Рудињанах драги поздрав и архипастирскоје благословеније.
Ето чујате и разумијете, како наша љубезна браћа и витезови србски изновице заратише с Турцима и сву њихову силу обратише пут Босне и Херцеговине, а Ровчани, Морачани и Ускоци, такођер и Братоножићи, и остали Брђани учињеше познанство међу собом... и да своју браћу христијане окупљају и приводе у јединство. Ја се на милост Божју надам, ако буде међу њима послуха, како сам им писа и наредио, да ће се они брзо саставити с војском србском, која иде на Тару. За то ви пишем, да се и ви договорите, како ћете се владати, и не пуштат да ве Турци преваре. А ето шиљем неколико главарах и мојега посланика у Трешњево, који ће се с вама разговорити за сваки посао, зашто ја не могах тамо доћи, како бјех намислио, будући ме устављају важни послови, који се тичу до користи и до поштења свега нашега народа. За то промислите за себе и за остале христијане херцеговачке; сада је дошло од самога Бога послано вријеме, да се хришћански род избави од тешке невоље и жестокога синџира и јарма турскога; али се хоће слога и послушаније, да сваки призове Бога на помоћ и да устане за своју вјеру и своју слободу с оружјем у руке, а навлаштито ви и остали, који сте изван турскога синџира. Ово ви у кратко пишем, а разумјећете од мојијех посланика све оно, што сам ја њима наредио да ви кажу.
В прочем, чекајући ваш одговор, остајем ваш доброжелатељ.
На Цетиње, маја 20. 1820.     ВЛАДИКА ПЕТАР
(„Дан” књ. 1. св. 3/4)


No comments:

Post a Comment