Sunday, November 25, 2018

162 Његушима



162 Његушима

Превосходитељному Господину Губернатору, благородној господи Сердару, Кнезу и прочим главаром и свијема Његушима поздрав.
Од како сте ви, господо главари, с вашом браћом Његушима пошли у Брда, ја сам примио толико књигах од господина капитана од циркула за дјела и покрађе његушке. Ја сам два пута одговорио истому господину капитану од циркула да су главари његушки пошли у Брда за после народне и да ја одговорит не могу прије но се они поврате. Међу тијем ја сам знава да је дома сердар Ђуро и њему сам писа да ми барем на чем гођ одговори, како ћу одговорит у Котор. Ја нити сам видио одговора, ни да су повраћене књиге овога дјела народног. За прекратит даљну досаду и главобољу, при истој пошиљем ви ноту што требује од обшчества његушкога господин капитан од циркула, да видите што по свакој справедљивости ви сте дужни, господо главари, дат на свако питање одговор не само писмени, но и дјелом сваки да испуни своју дужност, како смо се обећали и својом собственом руком и језиком везали. Ја не могу друго него жалити вашу безчест, а у исто вријеме бих вас совјетова да се окупите по два и по три чојка од братства да буду у договор и да непослушнога злодјеја силом преведете на исплату дуга од лупештинах, друге да устегнете од неприличнијех дјела и да ми дате на сваки член од ове ноте особљиви одговор да га пошљем у Котор. Не кћенете ли обратит се за своје поштење и за своју корист, видјећете на што ће ви изист; нитко ви крив бит неће, но ваше самоволије, од којега се ја личим.
В прочем, чекајући ваш одговор, остајем ваш доброжелатељ
Цетиње,
13.    децембра 1823.
ВЛАДИКА ПЕТАР

No comments:

Post a Comment