Friday, November 2, 2018

122 Граховљанима



122 Граховљанима

От нас Владике Петра часному господину протопопу Ивану и попу Марку и Петру Јаковову и осталијема главарима и свијема Граховљанима поздрав.
Примио сам једно ваше писмо, у које ми пишете како ве Сулејман паша Скопљак зове да идете к њему у Требиње и како не смијете отићи, бојећи се од пријеваре, да ве не изгуби, како је изгубио два бега, који су на вјеру њему били дошли.
Ја сам по том писа једну књигу да знате куда мисли с војском, зашто је сваки дужан стојати на опаз и чувати себе и своја мјеста, када чује да се на комшилуку војске купе, и ја сам истому препоручио рају, која не може живјети од тешких зулума и која се разбјежала од невоље, те и мене досађује, и истоме је пошао одговор да је послан от цара и от везира да узапти зле људе у сву Херцеговину, и тако вели да правој раји неће никаква зла учињет, ни да с нама хоће ратовање, него да жели на комшилуку пријатељски мирно да живимо. Такођер ми пише да му повратимо рају, која је к нама добјежала, обећавајући се да ће и он повратити наше људе, који су у њихову земљу побјегли, ако их ми заиштемо. Али ми нећемо ни једноме Херцеговцу рећи да се поврати, пређе него видимо јарамазе и зулумћаре посјечене и повјешане по градовима од Херцеговине и приђе него ли паша суд и правицу у градове постави, да раја може мирно и слободно живјети. Ако ли ће се који од своје воље повратит, ми нећемо сметати никоме; ово исто можете и ви рећи да ћете к њему приступит, кад учини овакви начин и ја ви не могу рећ да пођете приђе оваквога начина, зашто се бојим, једно од тога да ме Бог не покара, ако ви се што зло догоди, а друго да ми се не рече, јере сам ја вашему злу кривац, него се ви владајте с разумом како најбоље знате.
В прочем Богу  вас препоручавам и остајем ваш доброжелатељ
На Цетињу, јулија 2.1819.
ВЛАДИКА ПЕТАР



No comments:

Post a Comment