Tuesday, November 20, 2018

152 Дубочанима и Лијешњанима



152 Дубочанима и Лијешњанима

От Нас Владике Петра
Главарима и старјешинама и свијема Дубочанима и Лијешњанима поздрав и архипастирскоје благословеније.
Ја знам, да неколико људих работају и држе земље Манастира Успенија Богоматере у Морачу, па да не дајете ни носите у Манастир оно црковно оному старјешини од Манастира, како што је сада игуман Теодосије. Ви се не стављате, да се с тијем црковнијем свиколици трујете, како од онога, што цркви узимате, тако и с вашом осталом муком, те ни једно ни друго нити ви је срећно ни благословено. Тога ради ја вам свијема и пишем, ако желите сами себе добра и вашему напретку и да ви Всемилостиви Бог буде у сваку вашу работу помошчник и Пресвета Матер Божија, оно што је црковно дајте право цркви у руке игумнове, а другому никаквому калуђеру не; јер знам да је црква огољела и хоће да падне, а игуман нема откуда ту цркву поправит, ако ви не дате, што је црковно и сувише од ваше муке за здравље ваше и за вашу душу. Ја се надам, да ће игуман наставит што више може, да ту цркву понови, но буду ли прилози браће Христијана, буду ли завјети, буде ли доходак од баштина, то све да се има предати самому игуману у руке; а ако игуман Теодосије не би настава за цркву и корист црковну и за поштење браће Христијана, ано ми кажите сви, колико ви, толико Морачани и Ровчани, па ћу ја са ш њим имат посла с вама уједно, зашто у здравље мога Високославнога Покровитеља Цара Александра уздам се, ткогођ не послуша и учини неправетно, да утећ нема ђе. Но ви и опет говорим, да цркви црквено дајете и самога старјешину од манастира игумана Теодосију да држите; немоте да ви за ово опет пишем, јер ми мило бит неће, ема ни вама. И опет говорим, ако видите да игуман ради и настоји око цркве и око Манастира и ви му помозите што више можете, тако ви помога Бог и Пресвета Мати Божја у сваку вашу муку и работу. А тко би мутио и вас наговара противу игумана, не слушајте никога, а ако игуман сакриви, ми ћемо га кастигат, јер други вр њега нема власти до мене и кад ја речем и ви, који сте његова браћа.
В прочем правијема и послушнијема јесам доброжелатељ
Цетиње
ВЛАДИКА ПЕТАР
Ђенара 24. -1823.





No comments:

Post a Comment