Friday, November 9, 2018

137 Његушима




137 Његушима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Његушима драги поздрав.
Бићете примили и разумјели моје писмо, такођер и друго, које сам ја примио од господина капитана од циркула из Котора, писато поради вашијех чобанах и стоке. Ја сам мислио да ћете ви чинит онако како у поменута писма изговара, али ево с великим мојим оскорбљенијем и жалосћу и другога писма од истога господина капитана, које шиљем господину губернатору да ви га прочита, да чисто разумијете што ми пише и што ћете добит од вашега самовољства, идући у ћесарску земљу самовољно у вријеме кад чујете уредбе и запреке од ћесарско-краљевскога гуверна учињене и кад ве ја молим и заклињам да оне уредбе пазите и да преко њих не преступате, него да лијепим и мирним начином радите живјет и поступат на пазаре и на свако остало мјесто, како је ваша дужност и како ве иста корист ваша понуђа.
Ја вас и све остале Црногорце увјеравам да су прошла она времена, која су била у доба принципа млетачкога и да се свако вара који мисли да и сад може бити онако, како што је бивало у оно вријеме, кад у Приморје, како и у Црну Гору, царствоваше самовољство. Но данас тога нема и бити не може, како и сами видите, јербо ћесаро- краљевски закони, на правосудије основани, царствујут, који самовољности мјеста не дајут.
Спомените се, дакле, молим вас, и обратите ваше поступке и ваше мисли на пут послушанија и слоге, по којему можете избавит себе од сваке несреће и зла, које самовољство о непослуху доноси. И помислите на своје биће и состојаније и не заборављајте ону пословицу, која вас учи говорећи: кога је молити, није га срдити.
В прочем остајем ваш доброжелатељ
11.     ђенара 1822.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment