Friday, November 23, 2018

159 Главарима Катунске Нахије



159 Главарима Катунске Нахије

От Нас Владике Петра
Благородној господи главаром и старјешинам од Катунске Нахије драго поздрављење.
Разумијем с великим мојим удивљенијем да знате договор с главарима од Ријечке Нахије, без обште народњега знања и договора и без свакога здравога смисла и разсужденија, да ударите с војском на турску земљу и на турске градове у Зету, не размишљајући што ће најпослијед бити. Ја не знам чисто, али ће се знати откуда ова буна происходи и ко је овоме дјелу начелник, него ово знам да вама и осталому народу може бити, како сам вазда учио и говорио, да са свакијем у сусједство лијепо и мирно живите и да се ни од кога, без ваше зађевице, бојати не можете, но с мојом жалости видим да ви ово не познајете и познати не хоћете и да ви је супротивно све оно што није согласно с вашим самовољством и што ви ја за вашу собствену и свега народа корист и добра говорим.
Ако ви мислите да је Зета пуста по тому што је паша скадарски поша пут Морије, спомените се да је везир босански до границе наше и да је велика и страшна сила у цара Отмановића. Нека и узмете Зету, како и мислите да ћете лако узети него ми кажите, имате ли силе да је браните и да ратујете с Турцима, који ће у Зету доћи; и хоћете ли у такву згоду игђе у свијет наћи пријатеља, који ће ви помоћ и покровитељство дати у вријеме, кад сами зло и несрећу свијећом иштете.
Ја сам писао у Црницу и у Ријечку Нахију да се од оте рати пред Богом и пред цијелијем свијетом личим. Ово исто и вама и свакому јавно из свега срдца говорим и становито без свакога сумњенија кажем да се од тога и од свакога добра и поштења, што по својему самовољству добијете, данас и по данас за вазда одричем, да у то дијела и похвале немам.
В прочем јесам ваш доброжелатељ
На Цетиње, августа 14.1823.
ВЛАДИКА ПЕТАР



No comments:

Post a Comment