Friday, November 2, 2018

123 Његушима



123 Његушима


От Нас Владике Петра
Благородној господи кнезу и прочим главаром и старјешинам и свијема Његушима поздрав.
Писало се прије од стране главара и суда протопопу Станку и свијема Његушима за похару, што су учинили Мирчани у Коложун Поборима и на то одговора не дајете;
другу је књигу понио кнез Раде са собом, што пишу за пријевару, коју је учинио непоштено Дугодољанин; ни на њу не одговарате. Ево ми опет дође и трећа из Котора за покрађе, како ћете ви Његуши у истој виђет тко је укра и како је и кому је и мислим да нећете ни на ову ништа учинит ни одговорит.
Ви знате, како што знају и што су чули Црногорци остали од мене, да ја више за ваше после знати нећу, но ви чините и одговарајте како знате. Не бих ни сада писа, да се нијесте обећали до уторника доћ у суд; и ако ви не испуните ваша обећања, која су ви од поштења и од користи и не утврдите суд и начин, ја хоћу занаго испунит све оно што сам ви река, а видјећете хоћу ли.
Пошљите прве и ову књигу, нека се находе у Канцеларију да се послије зна што је Гуверан писа и како на њих нијесте кћели ни главе обрнут.
В прочем остајем за вазда поштеним доброжелатељ
Цетиње,
10.    сектембра 1819.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment