Monday, November 5, 2018

129 Ћеклићима



 129 Ћеклићима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Ћеклићима поздрав.
Одавно се говори да се купи војска од Босне и Херцеговине на Колашин, па ми дође глас да хоће на Морачу — дође ми други глас да ће на Морачу војска — и ја сам писа Брђанима да стоје справни и да изиду по границах и ако видише муку да кликују. А сад ми дође опет књига да је војска дошла у Тушину и у Колашин; Морачани кликују, а Брђани гледају и чекају Црногорце. Ја, дакле, ево пишем вама, ка и у сва племена Катунске Нахије, да и Црногорци пођу у Брда и, ако буде од потребе, да поможу својој браћи. Знам да сте разпросути око животиње, али ја се надам у Бога да ће овијех дана бити воде доста за животињу. Но ви, господо главари, скочите јуначки, покликните браћу Црногорце и пођите ђе ве ваша браћа кликују и поради њих и поради вашега поштења што прије; и како се ко окупља од вас, тако нека и хита, а друзи ће за вама. Ја се надам у Бога, ако пођосте и ако се послушасте, та ће војска поћи натраг грдна, но се немојте облијенит, но се јуначки окупите и скочите. Пишу ми из Острога да су пошли Кучи и Ровчани на помоћ у Мораче, а да ће бит дошли јучер и Пипери, и тако скупиће се наше војске доста, но се немојте осрамотит, Црногорци, но и ви хајдете.
В прочем Богу  вас препоручујући остајем ваш доброжелатељ
Цетиње, августа 31.1820.
ВЛАДИКА ПЕТАР 


No comments:

Post a Comment