Friday, November 23, 2018

158 Ријечкој Нахији



158 Ријечкој Нахији

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свој Ријечкој Нахији драго поздрављење.
Разумијући да је једна књига од стране свијех главарах од Црне Горе, кријући од мене, послана по Шутану Шоћу у Црницу да се справља на војску на турску земљу, ја сам писа Црничанима да мене није жеља ратоват ни с ким и да се од тога личим. Ово исто и вама и свијема Црногорцима и Брђанима говорим да не речете послијед јере ви нијесам у вријеме каза. Ја бих и вас и све остале молио и Богом Вседржитељем заклиња да се и ви од тога јунаштва прођете и да с миром стојите, кад на нас турске војске није, да и ви на Турке не војштите. Али знам да ме послушат нећете, кад за ваше и свега народа добро говорим, видећи да зло са свијећом иштете и да га истинито, без сваке лаже и пријеваре, хоћете наћи. И ако ово не буде истина, реците ми да сам лажац и ништа чојек.
В прочем јесам ваш доброжелатељ
На Цетиње, августа 10. — 1823.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment