Monday, November 12, 2018

141 Црмничанима




141 Црмничанима

От Нас Владике Петра,
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Црничанима драго поздрављеље.
Ја сам вама и свијема Црногорцима и Брђанима толико путах писао забрањивајући свакому у сва села и обшчества, да не би који дрзнуо примити и држати у своју кућу ни једнога ћесаро-краљевскога судита, који би бјежали од својега гуверна и ходили самовољно без пасапорта и допуштенија околичне власти, која врху Котора и Бокељске Провинције заповиједа, него да такве бјегунце и калаше ћерате натраг изван своје границе, јербо они наводе на нас велики гњев и срдитост од вискославнога гуверна ћесарскога, од којега би ми могли милост и благовољеније имати.
Ево данас с великим мојијем огорченијем разумјех, да је међу вама добјежао калуђер Димитрије Перазић из Паштровићах, који је од вишепоменутога височајшега гуверна био позван у Задар, у Далмацију, и побјегао без знања и допуштења од оне власти. Пак и то није доста, што је сам себе својијем бјежањем у кривицу оставио, ако је и праведан био, него хоће и вас и цијели народ у немилост ћесарско-краљевску да постави и да ми за његово непо слушаније муку и несрећу трпимо, што не би ни за оца ни за брата непослушнога могуће било претрпјети. Ја сам остао зачуђен његовому бјежању, а особљиво његовому дохотку међу вама, будући је он човјек, који је по свијету ходио и који јс дужан знати законе и царске заповиједи и краљевске, такођер и то, да Црна Гора не може држати ускоке, који из ћесарске земље бјеже.
Тога ради вам пишем с највећом острином и јакошћу и запрештавам, да га ни један час по полученији овога писма не бисте у вашу нахију држали, и да се он нигђе у моју епархију нема задржати, него умах нека иде откуда је дошао. Који ли се међу вама нађе непослушан, да би га држао у своју кућу, такви има остати под најжесточајшим проклеством и запрештенијем од цркве одлучен.

В прочем, чекајући ваш скори одговор, остајем ваш доброжелатељ
ВЛАДИКА ПЕТАР
Цетиње марча 21. -1822.



No comments:

Post a Comment