Thursday, October 18, 2018

98 Граховљанима





98 Граховљанима 

От Нас Владике Петра
Благородним главаром и старјешинам и свијема Граховљанима поздрав.
Примио сам ваше писмо, из којега разумијем како ве Турци зову да идете на војску на Дробњаке. Ја се чудим што хоће толика војска на једну шаку сиротиње, будући би право било да ћерају јарамазе никшицке и остале, а не сиромаш, коју су јарамази поклали и расћерали. Знам да у Дробњаке има неколико ускоках и злијех људи, који су зло чинили по Херцеговини преко моје молбе и заклетве. И ја сам недавно писа Даут бегу Реџепашићу једну књигу, пак и серашћер Зулфикар-паши Ченгићу и осталој господи од Херцеговине другу, молећи их да сиротињу жупску и дробњачку не даве, него ако су каили да се састанемо и како сусједи да из комшилука хајдуке ишћерамо и надам се да ће моје књиге разсудит и војску уставит; ако ли ни то не учине, него пођу на Дробњаке и поведу исте јарамазе са собом, моће се виђет да они јарамазима помагају и јакост дају да жалостну сиромаш кољу и даве. За то вам не могу рећи ни да иду на праву сиротињу, нити вјерујем да имају таквога фермана, нако на зле људе. Ако, пак, они мисле среда свакога ћерати, то ће и вас похватати, пак бисте ви рекли да сам вам ја крив, а ја сам кажева попу Марку и попу Сћепу да ће ускоци, који стоје у Дробњаке, и међу вама војску довести.

В прочем јесам ваш доброжелатељ априла 13. — 1817.
ВЛАДИКА ПЕТАР



No comments:

Post a Comment