Wednesday, October 3, 2018

78 Црногорцима и Брђанима





78 Црногорцима и Брђанима

От Нас Владике Петра народу црногорском и брдском.
Ево има двадесет и четири годишта, од како сам ја међу вама постануо владиком. Ви знате у какво сам биће вас наша, кад сам доша из туђе земље дома и како сам наша манастир и толико селах похаране и разурене, а вас нашао у домаћу рат и свијех под турски паше скадарскога харач подложене. Такођер и то лијепо знате колико сам труда и муке претрпио безпрестано кад на једну, кад на другу страну, молећи и заклињајући вас да се не кољете и да себе испод турскога јарма и харача ослободите ... с помоћу божјом и ослободисте и толико ... анах присвојисте, а сувише славу и поштење задобисте.
Но што служи ваша слава оли ваша ... ни једно ни друго не познајете и познати не хоћете.
Ви сте покривени крилом великога и славнога Императора и Самодржца Всеросијскаго ... не хоћете ни помислит на друге ... вољство и злодјејаније, како ћете... чинит све што је коме драго, па ... кољете, него и својијема сусједима .. . вјера учини; мирно живјети не хоћете... пише и позива, да ја за ваше барунаде и злодјејанија ...
Ето вам писма господина ђенерала од војске... и делегата од Котора, виђите што пишу и одговорите како знате, а мене већ не остаје друго, него дати о свем на знање мојему Високославному Покровитељу, како ме дужност моја понуђа, зашто видим да ви сваки дан више у своје самовољство и безаконије напредујете и да ви је милије зло и срамота, него ли добро и поштење, и нека ви буде по желанију вашему. Ја се од свега зла и добра личим и по данас нити ме у ваше после призивајте, нити ћу се у њих мијешати, него... остајем јошт залуду ваш доброжелатељ, несрећни ...
Цетиње, у Манастир, маја 30. — 1812.
ВЛАДИКА ПЕТАР







No comments:

Post a Comment