Saturday, October 13, 2018

91 Црмничанима




91 Црмничанима

От нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Црничанима драго поздрављење.

У ови час примих писмо од попа Вука и од свијех Брчељана, из којег дознајем с великом мојом жалости, како су у прошасту сриједу Паштровићи побили чобане брчеоске и плијенили сву њихову стоку без икакве ваше зађевице. Тако исто на три уре пред зором дође глас у Цетиње да је ... ћесарска војска и вас Грбаљ под Мирац, и да су Грбљани пожели жито мирачко што је ниже пута било и да ће узети Стањевиће.
Ја сам јутрос посла господину колонелу Љубибратићу, заповједнику од војске ћесарске и од провинције бокељске једно писмо, тако сам и свијема Црногорцима писа, који су пошли на... границе, да стоје с миром и да никога не задијевају приђе, него ли би они преступили преко границе силом, ма се не надам да ће преко границе ступити. Него је ова смутња и зло свеколико стога, што учинише неки проклети...њани, који самовољно лупешким и варварским начином испресијецаше стражу ћесарску на Мокру Плочу и што се Паштровићи жале на Брчељане и Подгоране, да им не дају мира.
Ја по свему злу, што је вама прекојучер било, свијех вас молим и страшнијем именом Божијем у три пута заклињам, да никаква зла и боја не чините, него да станете с опаском на своје границе и да себе чувате, ма да не ударате ни на кога, ако они не би на вас ударили; зашто се ја надам да ће скоро и наш посланик доћи, који је по царској
заповиједи давно у Беч доша, да из Беча буде отправљен к нама. За то сам и реченога колунела молио, да устегне своју војску, докле он дође.

В прочем Богу вас препоручавам и остајем ваш доброжелатељ На Цетиње ВЛАДИКА ПЕТАР јула 24. -1814.





No comments:

Post a Comment