Thursday, October 4, 2018

81 Црмничанима




81 Црмничанима

От Нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Црничанима драги поздрав и архипастирскоје благословеније.
Разумијући из књиге господина Саве, како сте по мојему писму чинили Барјамовићима да врате све, што су узели Милићу Бановићу самодругому. Ја вам пуно благодарим и захваљам на ваше послушаније. Мене је обећа и вјеру да Бановић, да неће никакве освете чинит, ако му буде повраћено то, што су му Барјамовићи узели, и ја сам умах писао истому Бановићу, да своју робу и коње може прихватит и да с миром стоји, како ми је обећа да ће с миром стојати. Ја сам свима Љуботињанима писмо посла, да вјеру држе, желећи од свега срдца да би се и опет међу вама, и... нахијом вјера ухватила, будући су таква времена наступила, која нас зову да будемо дома у слогу, ако игда себи добра и поштења желимо.
Ја знам, да је Барјамовић много муке претрпио и харча потрошио док је своје коње наша, али је та покрађа била како ... вјера међу вама и реченом нахијом ухваћена... против реченијех Барјамовићах писа, а највише за... у своју кућу одрли и зашто је поп Барјамовић у то... не би право ни поштено било ни самога кривца, оли... крвника преко вјере у своју кућу такнут... дужан и друге од рђавога дјела уклањат ако... што ли се тиче до лупежах, који су коње Барјамовића плијенили, мени би мило било да се сви лупежи објаве и да плате... и радићу колико могу, да у то Барјамовићу поможем.
В прочем препоручујући вам, да живите у мир и у слогу, остајем ваш доброжелатељ
На Цетиње
Јунија 6,-1813.
ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment