Saturday, October 6, 2018

82 Пиперима




82 Пиперима

От нас Владике Петра
Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Пиперима драго поздрављење.
Разумијући из ваше књиге, како се зло догодило међу вама и Бјелопавлићима, ја сам и вама и њима писа и молио једне и друге да станете смиром, докле пошљемо неколико главарах црногорскијех тамо, да виде зашто се хоћете поклат и сами себе разурит и у вјечну несрећу и срамоту поставит. Тога ради ево речени главари иду, међу којијема иде калуђер мој Стефан Лазаровић намјесто мене самога, носећи мој крст и они ће вас молит и кумит не само за то, што имате с Бјелопавлићима, него и за ваше домаће после, како што ве и ја молим и Богом Вседржитељем и честнијем крстом у три пута и у триста путах заклињам, да оставите међусобне рати и да послушате за све, како суд рече. А кога је жеља на... нека се справи и учини хазар; ево иде вријеме да се... ко је добар јунак ђе цар нас зове и ђе се јунаштво... и слава јуначка добива за корист и за поштење својега... и отечества, а од домаће рати не можете добит ништа, нако погибељ душевну и тјелесну и сувише вјечну срамоту, да изгубите своју слободу и милост царску, и да већ ни ви тамо, ни ми амо чести и поштења немамо. А боље би било, да се наша земља похара и опали, ка и приђе што се палила, него ли да то буде, најпаче у садашње вријеме, када су наши душмани сваки дан нејачи и кад наш Високославни Цар и Покровитељ по милости Божијеј свеђер напријед срећно иде пут нашијех крајах.
Дакле разсудите, браћо, врху свега овога, што ви пишем и прихватите срчано за ваше исто добро и за вашу корист и слогу. И немојте се чудит, оли примит за жалост, што толико Црногорацах шиљемо, таква је потреба дошла за различите после, а највише поради вашега и бјелопавличкога добра, да се не покољете и да послијед не будемо криви пред Богом и пред царом и да ви не речете, јер ми јесмо радили прекратити зло и крвопролиће међу вама и Бјелопавлићима; зашто је мене тежа ваша рат, него црногорска, јербо знам, да Турци не могу то нигда учинит Црногорцима, што би могли вама учинит, ако се закрвите, од чеса да ве Бог сахрани, којему вас препоручујем и остајем ваш доброжелатељ.
На Цетиње, августа 24, -1813.       
ВЛАДИКА ПЕТАР







No comments:

Post a Comment