Tuesday, August 28, 2018

73 Благородна Господо Главари




73 Благородна Господо Главари

Ја сам ви писа да се скупите и да дођете пред ... уфатити вјеру од мира с главарима од Провинције Которске, будући то и господину барону ђенералу Бертрандуугодно, с којијем смо ми прошле јесени разговор у Манастир под Лаством имали за прекратити сваку смутњу, која се вообште догодила међу ове двије крајине, како сте сваку ријеч словесно и писмено од мене разумјели и на свеобштим вашим согласијем одговоре дали, обећајући се да ћете зле људи кастигат, који би изнова смутњу и зло учинили.
Ви знате да сам ја вами и осталому народу свагда и на свако прилично мјесто говорио и кажева све оно што је моја дужност била и колико је за собствену вашу корист потребно и нашему Високославному Покровитељу угодно да ви лијепо и мирно са свијем Приморцима живите и да господу офицере и војнике француске почитујете и стимате, како се пристоји њихову чину и да ћете од њих бити стимани како вољни и слободни људи, покривени крилом Великога Александра. Ово исто и данас говорим и свијема од свега срдца препоручавам; сад не остаје друго него да честно, лијепо и поштеним начином пођете и вјеру да ухватите, а сврх тога да извршите ваше обећање дјелом, зашто ја мислим да на ови начин мир бити не може; једни Црногорци да иду по Котору, а други куће проз Боку разбијају и пљенове да ћерају и чине што сами хоће. То се мени чини готова смутња, како је и пријед била, ако ви нећете зле и смутљиве људи кастигат и своју ријеч уздржат, како сте рекли, на коју се господин ђенерал наслонио и препоручио господину делегату, који чека да види што ћете ви учинит, а ја срдачно желећи да испуните све оно што је ваша дужност и што ови сусједски мир утврдити с ваше стране може, остајем ваш доброжелатељ

На Цетиње, Декебра 30. — 1810.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment