Monday, August 20, 2018

64 Ријечкој и Црмничкој нахији




64 Ријечкој и Црмничкој нахији

Благородној господи главарима, старјешинама и свијема Црногорцима у Ријечку нахију и Црничку драги и љубезни поздрав.
Дајемо ви на знање како ми данас дође књига од ђенерала францускога из Будве, у коју ми пише и срди се на Црногорце, зашто помагају Брајићима, а ја сам вазда и сваки пут на станак говорио да станете с миром и да Французе не задијевате, ни да се у друге после мећете, него да пазите себе и своје границе. И ево чујем да се народ буни, разумијући да се француска војска свеђер више умножава и придолази и сваки се чуди, што ће толика војска чинит на Брајиће, пошто су куће браицке опалили, цркву раскопали и жито изгорјели, а Брајиће по планинах разагнали, а ја се више бојим да не буде с наше стране зађевица учињена, него ли се плашим икакве силе. И за то вас молим и Богом Вседржитељем заклињам да се чувате од сваке зађевице, која би могла кривицу на нашу страну обратит, а своје границе можете чувати мирно и никога не задијеват прије него ли они нас задију и рат започну, ма се не надам да ће они зађести, а вас и опет молим и Богом заклињам да ви не зађедете. Ја сам овако писа у обје нахије, а на Стањевиће стражу посла, од које ћемо чекат гласове да знамо што се чини и да се умијемо владати. У толико будите и ви справни, ако до потребе буде.

Ваш доброжелатељ ВЛАДИКА ПЕТАР Децембар 1808.




No comments:

Post a Comment