Sunday, August 26, 2018

71 Црногорцима




71 Црногорцима

От Нас Владике Петра
свије мправославним Христијаном у нашој епархији ЦрнуГору и Брда — објављеније
Знано буди како доходише у много путах преда мном војевода Новак Бегов Дуровић, кажујући ми жалећи се да никојако не хоће стат за његовим сином Микотом Добрица, кћер покојнога игумна Петронија Дамјановића. Тако је опет доходила и Добрица, говорећи да неће никако за њим отист, ни у ту кућу. Више пута била је мољена и од ње стричева и братучеда, никојако није кћела послушат да стоји у Новакову кућу с његовијем сином. На сврху и ја сам јој сваки пут преставља све оне разлоге што Бог заповиједа и света мати црква и никојако није кћела ме послушат. Видећи ја ње непослух, говорим с властију од Бога мене даноју да се по данас може Микота оженит с благословенијем, ђе га буде ... и иста је Добрица по данас од Микоте слободна и да се може свуда удат размо Црне Горе и Брдах. И који би је Црногорац или Брђанин узео за жену, да је проклет он и његов дом и да га Бог порази и сокруши немилостиво.
У Манастир Острог, 29. Нојембра 1809.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment