Saturday, August 25, 2018

69 Дробњацима




69 Дробњацима

От Нас Петра Петровића, владике црногорскога и кавалера русијскога главарима и старјешинама и свијема Дробњацима драги поздрав и архипастирскоје благословеније, Ето сам посла тамо мојега синовца Станка... Петровића и препоручио господину архимандриту... ентији, да и он дође к вама поради... како сам вам и приђе писа, тако ви... да суднике поставите и пандуре... чувате од Тураках оногошкијех и колашинскијех
и да се од њихова зулума браните, а цару царево, везиру везирово и заиму вашему заимско да дајете, како сте и до сад давали, зашто знам... ко ве Турци изаждену како мисле, и како су изагнали ... ли толико осталога Хрисћанлука, што је било около... оногошкога града, таде ћете ви голи и боси бјежати... нашој земљи, како су и остали добјежали и сву Црну Гору и Брда напунили, да се нема већ ђе ни стојати, ни куће оградити, а камо ли земљу за живовање што су наша мјеста каменита нема о чем... народ живјети, него иштите помоћ у вашега... и браните се од јарамазах и са нашом помо... бранит нећете, ако бјежите, ђе зна... ама не идите, јер су мене више јада и муке... ци на моје срдце него све остало. Гледа... њих и њихову дјечицу голе, босе, гладне и жа... ђе иду по улицама црногорскијем и брдскијем... чујући да неки од тешке невоље иду по Херцеговини те грабе ђе што могу зађести, да не умру са женама и с дјецом од глади, пак и за то мене не само од Хрисћанлука, него и од Тураках вавијек жалбе доходе, што подносити не могу, а ја не бих рад ни Турчину, који је добар и поштен чојек, никаква зла колико ни доброме и поштеноме Хрисћанину, зашто знам што ми Бог заповиједа. Тога ради и вам говорим да никоме зла и штете не чините, ко вам не чини, нако само да се од злијех људих браните, који цара својеге не слушају и који цареву ра... ше и разагнаше, а наредио сам и архимандриту и мојему синовцу, да уставе Морачане и Ускоке, да вам зло не чине, а такођер да ни Турке остале изван... нах и Колашинацах не чету... највише мојега синовца.
В прочем остајем ваш доброжелатељ.
У Манастир Острог ВЛАДИКА ПЕТАР
сектебра 25. -1809.




No comments:

Post a Comment