Friday, August 24, 2018

68 Црмничанима




68 Црмничанима

От Нас Владике Петра Благородној господи главарима и старјешинама и свијема Црничанима поздрав и архипастирскоје благословеније.
Примио сам писмо из којега разумијем... да је вама Бећир ага Сердаревић писа, да му... држим ли ја ови мир што смо учинили. Ви знате... ја вама писа с Цетиња, пак опет пошто сам овдје... а Бећир ага такођер знаде, будући сам ја у свако моје писмо паши писа и навлаштито, пошто сам овдје доша, да му од наше стране пријеваре бити неће и по томе нити је потреба, да Бећир ага вас пита, ни да ви мене питате... ја мир у вријеме кад обје стране, лијепо знате да... тврдо и непоколебим и да желим што би га сваки тако држа. И сувише нека знате, ако би којему драго... или кнежина од Црне Горе ови мир поколебала од своје воље за икакве... како те што су међу вама и барском државом за које... да ја никада у то пристати нећу, приђе него ли би... заповиједи својега Господара нам објавили рат... им да ће учинити, зашто сам ја јучер при... од Тахир паше и знам да он не би мир... који вас молим и Богом заклињам... ма и турским људима смутњу учинили... барски људи вашијем учинили, можете Бећир аги казати, да он настоји учинити од увријеђених... кривце. А што ли се од мојега овдје доласка... био дужан и принуђен на ово мјесто доћи... доша, остала би кривица на мене у своје вријеме... вољни и слободни доћи или не доћи, у то вас... вами не може.
ВЛАДИКА ПЕТАР
В прочем остајем ваш доброжелатељ.
На Планиницу августа 5-1809.




No comments:

Post a Comment