Saturday, August 11, 2018

56 Главарима





56 Главарима

Благородна господо главари.
Ето ви шиљем копију од два писма, које сам примио од вицеделегата конта Зановића из Будве, да видите што ми пише за сердара Ђика с дружином, што ли је њему писа Нико Дољаница из Грбља и како се жали на истога сердара и на његову дружину, који су самовољно себе суд учинили и пограбили толико оружје Васа Даскала из куће и земље цара франц...
Ја се веома чудим, по којему разлогу ви судници и главари црногорски можете чинити такво самовољство у туђу државу, која има својег, толико... Господара, да ни један цар не може у његову земљу... његовијех људи сам себе суд учинити, како су више речени главари учинили. Тога ради вас молим и Богом заклињам чините нека врате све оно, што су понијели, и нека пођу у Будву пред делегатом Зановићем, да прикажу своје разлоге, и ја... поручити да им суд учини, и учиниће... то остати не може никад... ће за мнозину.

В прочем њубезно вас поздравњајући остајем ваш доброжелатељ На Стањевиће      ВЛАДИКА       ПЕТАР
марта 25. -1808.




No comments:

Post a Comment