Sunday, August 19, 2018

63 Катуњанима




63 Катуњанима

От нас Владике Петра благородној господи главарима, старјешинама и свијема Катуњанима у све села и племена драги и љубезни поздрав.
Разумјели сте, како бјесмо на Преображеније на обштенародни састанак договорно углавили, да од сваке нахије по неколико људих дођемо тамо ради многијех стварих, које су се у вашу нахију догодиле, и тако хоћасмо у прошасти понедјељник кренути, но у толико удрише Французи на своје судите Брајиће с војском и нама учинише, да не можемо кренути и тамо доћи, како бјесмо справили. Тога ради шиљем к вама кулукџије, који ће ви на ријечи казати све, како је било и што сам ја њима наредио да вам кажу. А при том ја свакога Катуњанина молим и у три пута, пак и у триста путах силнијем и страшнијем именом Бога Вседржитеља заклињам, да починете од домаће рати и боја и да никаква францускога чојка не задијевате, него да стојите у своје биће и у своје... мирно, пошто Бог даде, да не би саде којега зла и смутње, немоте, браћо, Бога ради да посаде буде и да на нас кривица од зађевице остане прије, него ли би Французи опет изновице зађели и војску на коју страну подигнули, што се не надам да ће противу нас подигнути... ваља добро пазити... и са сваким на около себе мирно и да будете у свако доба справни и готови бранити своје отечество и своју вјеру и слободу, коју смо при помоћи великога Бога вазда бранили, тако и по сада да то бранимо, ако до потребе буде, но свеђер призивајући Бога на помоћ и обрану нашу.
Ја не могу за сада никуђ кренути, ни оставити ову страну, како и сами знате, докле видим прилику да можемо мирни и сигурни бити, за то и опет вас молим и заклињам, ако себе и мене добра хоћете, да послушате како ви пишем, зашто се ја више бојим од непослуха и од зађевице наше, него ли од војске француске.

В прочем Богу вас препоручавам и остајем ваш доброжелатељ.
На Цетиње      ВЛАДИКА       ПЕТАР
августа 19.1808. 




No comments:

Post a Comment