Tuesday, July 31, 2018

45 Благородној господи главарима и свијема Рајчевићима





45 Благородној господи главарима и свијема Рајчевићима мир и здравије од Бога. Знате како су ваши чобани са стоком похарали љетос наше жито и сијено на Ловћен, а наши људи порезали ножем два вола и једну јаловицу Вучете Пиме, будући их нашли на јечам по Братићеву Долу. И та је говеда Вучета посла на Стањевиће, ђе се и сад његови волови находе и не хоће доћи, како сам му поручева, да волове здраве прифати, а јаловицу да му платим и сувише за волове, што су били мало ножем обрезани, да му дам колико сам по души рече, него одговара да не може без неколико осталих главара Рајћевићах, доћи, а ја немам пиће ни за моје волове, а камо ли за туђе, него сте ми ви жито и сијено на Ловћен похарали; и то мало сламе, што је било од похаре остало, ви сте из куће понијели. Пак врху свега тога зулума и таламара, је ли право да ја вражду плаћам и дочекујем Рајћевиће на вражду, како да сам љуцком крвљу дужан. Ако ли инако бити не може, него да купи кметове, ано будите ви кметови и за црковну штету, како и за Пимину и чините да цркви буде штета плаћена. Ја ћу Пими платити све што речете и остављам да ви судите. Не можете ли ни тако, а оно нека суде Црногорци, пак напокон ако и то не може бити, ја ћу трпјет, па што буде, који остајем ваш доброжелатељ

На Стањевиће, нојемвра 12.1806.
ВЛАДИКА ПЕТАР




No comments:

Post a Comment