Sunday, July 15, 2018

37 Ровчанима и Морачанима




37 Ровчанима и Морачанима
Благородној господи... јунацима у Ровца и обје Мораче мир, здравије и милост од Бога да будет.
Много сам ви путах и што је рећ без броја пис... сте ме слушали и примали моје науке, које су вазда... ваше добре и за ваше благополучије, но ево саде... сте слушали, то ће бити највиша ваша несрећа и вјечна погибељ; ви сте људи тврдоглави узели самовољство, не имајући доброга и здравога разума, не знате што чините, ни што мислите, нити разбирате ишта од вашега самовољства и вашијех дјелах... догодити може, но како којему вјетар... донесе, тако он без свакога даљњега... и тако мисли да њега нитко... а кад до муке дође, онадар... да не зна што ће чинит ни куда ће окренут као зец, када га ловници и пси околе, онда виче: хај, ђе је ко; је ли игђе икога, помагај пропадох, погибох и сасвијем нестадох, и још криви тога јунака, а не хоће кривити себе и своје безумно самовољство и... шаније. Ово се на много мјестах догађало, ја не бих рад, да се и вама догоди, и за то вас архипастирски молим и Богом Вседржитељем заклињам, да стојите под страхом Божијем у љубави и послушности међу собом и са сваким мирно и да не бисте икакве смутње и боја започели, јер не можете себе вишега зла учинити, ни Турцима добра, него кад би с ваше стране почетак од кавге са свом вјером и узданицом Бога на помоћ и бијте се колико више и боље можете. Ја се надам, да ћете ме барем саде послушати и за свијех Црногорацах и Брђанах радим... помоћ шиљем, кад би потреба била.
Казаће ви Оташ Петрушић, којега нијесам могао досле послати, све, што сам му наредио да ви каже, а највише да жестоким клетвеним запрештенијем Турке босанске и херцеговачке не задијевате и да себе стражама и са сваким опаском чувате.

В прочем благому Богу вас препоручавајући остајем ваш доброжелатељ
ВЛАДИКА ПЕТАР

На Стањевиће 2. јануарија 1806.


No comments:

Post a Comment