Monday, July 9, 2018

33 Острошком игуману Петронију






33 Острошком игуману Петронију

Честњејши господин отац игуман Петрониј.
Из Вашијех и другијех писамах, којих сте ми послали, разумијем с великом мојом жалости да је турска војска ударила на Дробњаке. Ви знате како сам ја њих и ускоке и совјетова и препоручива вама да свакога учите што би они трпјели и с миром били да на себе више зло и несрећу не наведу. А сврх тога ја сам на исти начин писао свијем Дробњацима једно писмо јануарија, а друго сектембра и последње послао чрез Јефта Шећеровића; нијесу ме послушали, него пошли по наговору некијех који су били мојим писмам и наукам супротивни и који нијесу размишљали што се послијед из тога догодити може. Ја не могу мимо Височајшега мојега Покровитеља ништа учинити, а да су ме послушали не би то на себе дочекали. Истина је да су од тешкога зулума и неправосудија турскога до тога доведени иза како су толико пашах и капиџибашах доходили на Херцеговини да учине правду и суд рајетницима и не учинили ништа. Али боље бјеше да још трпе, како су неке силе времена трпјели, него ли да се зачну бранити у вријеме кад се обранити не могу, нако их једини силни и всемогући Бог од таквога неправетнога насилија обрани, којему их препоручавам и остајем ваш доброжелатељ.

Нојемврија 6. — 1805. Стањевиће.
ВЛАДИКА ПЕТАР



No comments:

Post a Comment