Tuesday, June 12, 2018

12 Црмничанима






12 Црмничанима

Благородному господину сердару Јову и прочим духовнаго и мирскаго чина главаром и старјешинам и свијема обште Црмничанима мир и милост од Бога да будет.
Знате што смо сви опште договорно овден на сабор писанога 28. марча отлучили и како смо рекли да ни један поса оли дјело графа Вујића примити нећемо, нити њега познати ни пуштати у наше црногорске ствари, да може имати икакве власти, ни чинити малога ни великога посла, него да ми живимо, како смо и досле без принципа и господара, докле и да Бог за нас промисли, а он нека иде на другу страну изван и изван нас и наше земље да господство иште; и тако се ми од њега и од његова свакога дјела одрекосмо и он се од нас и од сваке наше ствари одрече.
Ви ћете пак били примили моје писмо од 30. марча писано, из којега можете разумјети што мене и свему обшчеству црногорскому пише за тога чојка господин росијски генерал и каваљер Теодор Ушаков, заповједник од флоте росијске, и како сте из онога писма виђели, тако и сада опет из овога садашњега на исти начин можете виђети да се ја од графа Димитрија Вујића и од његова свакога малога и великога дјела пред Богом и пред цијелим свијетом отличих у вијек, тако се личим и одричем од свакога Црногорца ближњега и даљњега, који би се у икакав поса с реченијем графом придружио или договор који чинио јавним али потајним начином и који би њему ишта обећава и говорио, што нијесмо обштесаборно и договорно свиколици рекли и утврдили, како више у овом листу изговара, да ни њега ни његова обећања у вијек примити нећемо, него сам нека пази како ће и на коју страну из наше земље поћи.
Сад ако би се по нашему обштему збору и ријечи који чојек наша, да на други начин мисли чинити, него ли смо огласито учинили на састанак овдје пред истијем графом, такви човјек нека добро пази како ће одговорити не само једнијема Црногорцима и Брђанима, него и силнијема царима, који ће такве људе ћерати.
Ово ја вама и свакому осталому кажем да се који не превари и да послијед не речете, јер ви нијесам у вријеме казао. Сувише и то нека знате да сам ја писа господи ђенералима од обадва императорска двора, како смо учинили и како се јесам отличио од свакога посла и дјела графа Вујића и од онога који би његов друг био, да ни за чем не будем одговорник. Сад нека сваки себе чува, коме зло и несрећа није мила.

Б прочем остајем ваш доброжелатељ
Априла 3. — 1799. На Стањевиће, ВЛАДИКА ПЕТАР
















No comments:

Post a Comment