Saturday, June 30, 2018

26 Бјелопавлићима, Пиперима и Пјешивцима





26 Бјелопавлићима, Пиперима и Пјешивцима

Часному господину оцу игуману и прочим духовним и мирским чиноначалником и свијема Бјелопавлићима, Пиперима и Пјешивцима поздрав.
Разумјели смо, што сте учинили од Везировића и како сте се сдружили с никшицкијема Арбанасима и остао сам жестоко увријеђен, будући су то ствари супротивне Високославноме мојему Покровитељу, Великому Александру Императору и Самодршцу Всеросијскому. Ја сам писао толико књига на различита мјеста, такођер и вашему игуману Петронију, да би он совјетова вас и научио, да стојите с миром и да се прођете од јединства с Арбанасима. А сувише јесам на исти начин говорио и некијема главарима, који су к мене доходили, као што сте и разумјели од Новака Бегова... ево дакле видим, да су сва моја... и моје науке остале без користи... мојега и свијех главара црногорскијех... и прогнали Везировиће... знате да ни ја, ни ово правитељство, нити црногорски народ на ове ствари с вама пристати нећемо, али хоћемо да чисто знамо, ко је человођа пред том војском био, ко је војску купио и ко је јединство с Арбанасима чинио и за које узроке, јербо очито видимо да то не може народу херцеговачкому него велико зло и несрећу донијет.
Ово ви пишем... веома срдит и немиран... у пространо разговоримо и да реч...

И да сте здраво!

У Брчели 25. марча 1805. ВЛАДИКА ПЕТАР





No comments:

Post a Comment