Tuesday, December 18, 2018

222 Његушима


222 Његушима

От Нас Владике Петра
Превосходитељному Господину Губернатору и Сердару и прочим главаром и старјешинам и свијема Његушима драго поздрављење.
Примио сам јучер књигу од господина капитана од циркула, у коју ми пише да, по заповиједи коју је примио од господина генерлнога губернатора од Далмације, јест строжајше засад забрањено Црногорцима зимско пасиште за њихова стада у ћесарску државу, а то баш зашто ја нијесам поменутому господину губернатору на његово писмо темељито одговорио за повратак шпиљарскога плијена и за намирење шпиљарскијех штетах и зашто су Бјелице узели три вола доброцка, на које сам по првому писму господина капитана од циркула не само Бјелицама, него и вама и свијема главарима од Катунске Нахије имах писа да речене волове чините на сваки начин што скорије повратити оли платити, а на писмо гуверна задарскога нијесам мога, нити могу темељито одговором служити, будући дјело од поменутога плијена и од штетах, за које ми господин губернатор пише и до данас није свршено, а он иште да кривци буду у руке ћесарске власти предати оли по црногорском начину кастигани.
Ви знате колико сам ја вама за ове после говорио и писа и колико је то муке и главобоље мени донијело, а да сте ме слушали не би од тога ништа било, зашто сам ја вас и све остале Црногорце вазда учио, совјетова и молио и заклињао да лијепо, мирно и поштено са сваким у државу ћесаро-краљевску живите, јер без тога нигда мирни и нигда срећни и користни бит не можете.
Такођер и ово знате да сам ја од вас и од свијех главарах у више пута словесно и писмено иска да ми договорно кажете и на писмо дате, што ћу реченому гуверну одговорити, хоћете ли зле људи, који ви пазар и државу ћесарску затварају, ћерати и кастигавати, како сте се обећали, оли нећете, но ево видим да ми ништа не одговарате и тако ја немам што друго гуверну одговорити, нако да мене Црногорци слушати не хоће и да ја не могу чинити ништа, пак нека буде што има бит.
Међу тијем јесам ваш доброжелатељ и слуга
Цетиње,
нојемвра 20. — 1828.
ВЛАДИКА ПЕТАР






No comments:

Post a Comment